Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Monday, February 1, 2010

Pgrm Pelancaran Usrah Amal 2010

Pinggiran Batu Caves,31/1 - Program Usrah Amal untuk remaja di Dun Gombak Setia dilancarkan semula bagi tahun 2010. Program yang telah berlangsung bermula sejak tahun 2009 diteruskan lagi pada tahun ini dengan sasaran penambahan & pembaharuan beberapa kumpulan usrah lagi.
(Gambar) Adik-adik peserta turut sama membantu membakar
(Gambar) Adik-adik ini dah tak sabar nak merasa BBQ pada ptg itu...

Hampir 40 orang para remaja telah menghadiri program ini yang telah diadakan di Surau Darul Hidayah,Pinggiran Batu Caves Fasa 2. Manakala ahli-ahli UKJ Gombak Setia semua juga dijemput hadir menjayakan pgrm ini.

Antara objektif utama pelancaran ini adalah untuk mengaktifkan semula kumpulan-kumpulan usrah Amal yang telah dibentuk sebelum ini & mengumpul kembali database keahlian ahli-ahli usrah amal. Selain itu juga melalui pgrm, tujuan utama juga adalah mengenalpasti anak-anak ahli Pas Dun Gombak Setia & melibatkan mereka dengan pgrm tarbiyah jemaah & kepartian Pas. Pada pgrm ini juga, naqib-naqib sesi tahun ini diperkenalkan ; ada naqib-naqib lama & beberapa naqib dari muka-muka baru

(Gambar) Para naqib & tetamu jemputan turut menjamu selera

Pgrm ini dijalankan dimulai dengan BBQ bersama semua para peserta pgrm, kemudian mereka dikumpulkan & diberi sedikit pengisisan oleh Sdr Nadzim sebelum dipecah-pecahkan kepada kumpulan-kumpulan usrah amal masing-masing.

(Gambar) Sdr Nadzim sedang menyampaikan pengisian kepada adik-adik peserta

Menurut Pengarah program, saudara Zamri Ismail, sasaran yang diletakkan adalah realistik berdasarkan pengalaman setahun lepas dalam mengendalikan program Usrah Amal ini. Dengan keterikatan antara ahli Usrah Amal dengan naqib-naqib bertanggungjawab, penglibatan ahli-ahli Usrah Amal dengan program-program pada masa akan datang akan dapat diteruskan.

(Gambar) Salah seorang ajk surau turut sama menghayati pengisian disampaikan

Selain itu pelaksanaan Usrah Amal ini dilihat satu usaha penting Pemuda dalam mendekati golongan remaja dan seterusnya memberi bimbingan secara berterusan kepada mereka agar terus menghayati dan mengamal cara hidup dan akhlak Islam yang sebenarnya. Mudah-mudahan usaha ini akan berpanjangan dan lebih banyak lagi kumpulan Usrah Amal dapat diwujudkan dengan kesediaan lebih ramai lagi ahli UKJ Gombak Setia khususnya untuk mendampingi dan membimbing adik-adik remaja ini.


KOLEKSI-KOLEKSI GAMBAR SEKITAR PERJALANAN PGRM








No comments:

Post a Comment