Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Saturday, October 24, 2009

KEPUTUSAN FUTSAL INTER UKJ DUN 09

Assalamualaikum wrth wbth

Alhamdulillah, syukur kepada Allah SWT.

Perlawanan Futsal Persahabatan antara UKJ DUN Gombak pada pagi tadi, yang berlangsung di Ampang Sport Planet telah berjalan dengan lancar. Perlawanan dimulakan dengan Majlis Perasmian & taklimat ringkas mengenai perlawanan oleh Ketua DACS DPPG. Perlawanan pertama dimulakan pada pukul 10.30 pagi di antara UKJ Batu Caves menentang UKJ Ulu Kelang. Perlawanan tamat pada pukul 12.30 tengah hari iaitu perlawanan final diantara UKJ Ulu Kelang menentang UKJ Gombak Setia.Upacara penyampaian hadiah kepada pemenang disampaikan oleh Ketua Pemuda PAS Gombak, ust Syarhan Humaizi. Semua pemain menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi. Tidak ada kecederaan yang serius berlaku kepada pemain kecuali apa yang menimpa Ketua Penerangan Pemuda PAS Gombak, Saudara Afyan Mat Rawi. Beliau adalah penjaga gol bagi pasukan DPPG iaitu terdiri dikalangan para exco DPPG. Kecederaan menimpa jari tangan beliau sehingga beliau terpaksa keluar padang dan tidak dapat meneruskan permainan. Beliau telah menunjukkan ketokohan selaku penjaga gol terbaik perlawanan iaitu sanggup mengorbankan jari beliau semata-mata mahu menyelamatkan pintu golnya daripada dibolosi.
Tidak lupa juga kepada semua pemain daripada setiap DUN telah menunjukkan skil kemahiran yang tinggi dalam permain futsal ini. Tahniah kepada kapten setiap pasukan, Muhaimin UKJ GS, Fairuz UKJ BC, Afif UKJ HK dan Ust Syarhan DPPG kerana telah mengemudi pasukan masing-masing hingga dapat menamatkan perlawanan sehingga ke akhir, walaupun ada yang minta untuk undur diri kerana dah tak larat dah. Itulah main setahun sekali.
Berikut adalah keputusan perlawanan.
JOHAN : UKJ Ulu Kelang
NAIB JOHAN : UKJ Gombak Setia
KETIGA : UKJ Batu Caves
KEEMPAT : DPPG
Tahniah diucapkan kepada pasukan UKJ Ulu Kelang kerana telah memenangi Futsal Friendly Match Inter UKJ Gombak pada kali ini. UKJ Ulu Kelang telah merampas takhta JOHAN daripada UKJ Batu Caves yang merupakan Johan menunggu setelah mereka menjadi Johan pada kejohan sebelum ini yang berlangsung di padang Futsal UIAM.Insya Allah pada masa-masa akan datang pihak DACS DPPG akan merancang lagi siri-siri perlawanan persahabatan antara UKJ DUN Gombak. Mungkin main permainan lain pula dan dari segi kekerapan mungkin sebulan sekali, tengok pada masa free kita.Terima kasih sekali lagi kepada semua yang main.

Takbirrrrrrrrrrrrrr rrrrr!

AQAL YANG CERDAS DATANG DARI TUBUH YANG SIHAT

Yang Berkhidmat,
MUHAMMAD FADZLI BIN ABU BAKAR
Pengarah Program,
Ketua DACS DPPG

No comments:

Post a Comment