Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Thursday, May 14, 2009

Dua nama dicalon untuk jawatan Ketua Pemuda Pas

KUALA LUMPUR, 14 Mei - 10 daripada 14 negeri telah mencalonkan Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi bertanding kerusi Ketua Pemuda Pas setelah kerusi tersebut ditinggalkan oleh penyandangnya, Salahuddin Ayub.


Nasrudin yang juga mantan Ketua Dewan Pemuda Pahang mendapat pencalonan terbanyak untuk menjawat jawatan ketua dewan tersebut dalam muktamar, awal bulan depan.


Nasrudin telah mendapat pencalonan dari negeri-negeri seperti Perlis, Kedah, Pahang, Selangor, Terengganu, Johor, Pulau Pinang, Wilayah Persekutuan, Sarawak dan Perak, sementara Kelantan telah mencalonkan Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Negeri itu, Mohamad Zaki Ibrahim, yang juga merupakan Adun Kelaboran dan Timbalan Speaker Dun Kelantan.


Manakala tiga lagi negeri yang, yang masih belum lagi mengumumkan pencalonan mereka ialah Melaka, Sabah dan Negeri Sembilan. Dua orang tokoh ini dilihat mampu menggantikan penyandang jawatan tersebut memandangkan kelebihan yang ada pada kedua-duanya.


Walaupun media menggembar-gemburkan kononnya wujud pertembungan "kumpulan Erdogan" dan aliran pro-muqabalah yang hangat diperkatakan, namun itu cuma taktik media melariskan bagi berita mereka.
Namun ini bukanlah perkara yang pelik memandangkan muktamar kali ini merupakan muktamar pemilihan, tetapi pemuda tetap akan melaksanakan agenda muktamar dengan penuh amanah dan kebertanggungjawaban.

No comments:

Post a Comment