Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Sambutan 15Tahun PAS Kawasan Gombak

Wednesday, November 4, 2009

JAMBORI AMAL MALAYSIA KALI KE-17

Sg Besar-Jambori AMAL Malaysia kali ke-17 kali ini dengan Selangor sebagai tuan rumah menyambut seluruh ahli Jabatan AMAL Malaysia dari seluruh Malaysia. UKJ Gombak Setia turut melibatkan diri dengan mendaftarkan seramai mungkin ahli UKJ / ahli Jabatan AMAL untuk menyertai program ini.
Sebelum program, UKJ Gombak Setia berjaya mendaftarkan seramai 11orang ahli untuk turun ke program (antara pendaftaran yang paling ramai dibandingkan dengan UKJ Dun HK & BC). Pada waktu bertolak, beberapa peserta telah menarik diri & hanya tinggal 7 orang ahli yang bagi komitmen untuk program.
Antara perkara menarik dari Jambori AMAL ini ialah ; Penaiktarafan Unit AMAL (sejak 1991) kepada Jabatan AMAL Malaysia, Mewujudkan Unit Briged AMAL (17thn ke bawah) & Unit Kadet AMAL (12thn ke bawah)
Berbagai aktiviti / pertandingan dianjurkan antaranya ; Ops Penyelamat, Gotong-Royong, Friendly Futsal & Badminton (bersama penduduk kampung), AMAL Race, Merentas Halangan, Masakan Survivor, Tarik Tali, Rumah Kontijen Negeri Terbaik
Alhamdulillah, dari Jambori ini banyak perkara & pengalaman baru dapat ditimba dalam memperkukuhkan jatidiri seorang ahli Jabatan AMAL Malaysia...
Allahu Akbar!!!

Eratkan Ukhuwah, Tekadkan Gerakkerja, Ikhlaskan Perjuangan

SU UKJGS

Petugas AMAL bergambar bersama Mudir Maahad Darul Qur'an
Kontijen Pemuda Gombak
Pasukan Kawad Kaki Terbaik Jambori-Kontijen Kelantan
Mendengar Ucapan Penutup Oleh Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang
Ucapan Perasmian Penutup Jambori Oleh Presiden

No comments:

Post a Comment